Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Berna AKTAŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Nihal BOSTANCI DAŞTAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Bu çalışmanın amacı COVID-19 pandemisinde üniversite öğrencilerindeki oyun bağımlılığı düzeyleri vepandeminin dijital oyun oynama durumlarına etkisinin belirlenmesidir.Yöntem: Araştırmanın örneklemi; evreni bilinmeyen örneklem formülüyle en az 384 kişi olarak hesaplanmış,araştırma online olarak 427 öğrenci ile tamamlanmıştır. Araştırmada öğrencilere online olarak Anket Formu veÜniversite Öğrencileri İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği uygulanmıştır.Bulgular: Öğrencilerin pandemi öncesi (%61.1) ve sürecinde (%52.5) dijital oyun oynama süresinin 0-1 saat olarakyoğunlaştığı ve %91.1’i (n=389) pandemi sürecinde daha çok telefonla dijital oyun oynadığı görülmüştür.Öğrenciler pandemi öncesi (%58.3) ve sürecinde (%56.0) en çok bulmaca ve zeka oyunları oynamakta ve pandemisürecinde dijital oyun oynama sürelerinin (%47.3) değişmediğini düşünmektedir. Pandemi süreci öğrencilerin dijitaloyun kullanım süresini ve savaş strateji oyunu oynamalarını arttırmıştır. Öğrencilerin Üniversite Öğrencileri İçin DijitalOyun Bağımlılığı Ölçeği puan ortalaması 35.86 ± 16.97’dir. Ayrıca öğrencilerin %6.3’ü bağımlı grup ve %1.6’sıyüksek düzeyde bağımlı grupta yer almaktadır.Sonuç: Öğrencilerin pandemi öncesi ve pandemi sürecindeki dijital oyun oynama süreleri karşılaştırıldığında; busürenin pandemi sürecinde önemli düzeyde arttığı, pandemide en çok telefonla dijital oyun oynandığı ve pandemisürecinin savaş-strateji oyunlarını oynama oranını arttırdığı belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bağımlılık Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-5570 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2021 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 129 / 138 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/bagimli/accepted-articles |