img
img
Erken Çocukluk Sınıf Ortamı Değerlendirme Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması   
Yazarlar (6)
Dilek Acer Çakar
Türkiye
Kaan Zülfikar Deniz
Ankara Üniversitesi, Türkiye
Nergiz Teke
Türkiye
Tuğba Baş
Türkiye
Emine Kılınçcı
Türkiye
Arş. Gör. Nur AKSOY Arş. Gör. Nur AKSOY
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, Erken Çocukluk Sınıf Ortamı Değerlendirme Ölçeği’nin (EÇSODÖ) geliştirilmesi ve geçerlik-güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik örnekleme yoluyla belirlenen toplam 312 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Öncelikle Temel Bileşenler Analizi (TBA) daha sonra Doğrulayıcı Faktör Analizleri (DFA) yapılmıştır. Güvenirlik analizleri için de Cronbach alfa iç tutarlılık güvenirliği hesaplanmıştır. Analizler sonucunda ölçeğin 38 madde ve 5 faktörden oluştuğu belirlenmiştir. Faktörler toplamda %52.13 oranında ortak varyansı açıklamıştır. Analizler sonucunda ölçeğin uyum indeks değerleri (RMSEA=.076, S-RMR=.025, GFI=.67, AGFI=.63, NFI=.79, NNFI=.89, CFI=.90, IFI=.90) incelendiğinde GFI, AGFI, NFI değerleri zayıf uyuma karşılık gelirken NNFI, CFI, IFI’ nın iyi uyuma karşılık geldiği görülmektedir. Cronbach alfa iç tutarlık katsayıları sırasıyla .86, .84, .74, .66 ve .84 olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda geçerli ve güvenilir bir ölçek elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Pamukkale University Journal of Education
Dergi ISSN 1301-0085
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2022
Doi Numarası 10.9779/pauefd.961254
Makale Linki http://dx.doi.org/10.9779/pauefd.961254
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Erken Çocukluk Sınıf Ortamı Değerlendirme Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Paylaş