| Yazarlar (6) |
|
Türkiye |
|
Ankara Üniversitesi, Türkiye |
|
Bartın Üniversitesi, Türkiye |
|
Bartın Üniversitesi, Türkiye |
|
Yabancı Kurumlar, Türkiye |
Arş. Gör. Nur AKSOY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu araştırmanın amacı, Erken Çocukluk Sınıf Ortamı Değerlendirme Ölçeği’nin (EÇSODÖ) geliştirilmesi ve geçerlik-güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik örnekleme yoluyla belirlenen toplam 312 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Öncelikle Temel Bileşenler Analizi (TBA) daha sonra Doğrulayıcı Faktör Analizleri (DFA) yapılmıştır. Güvenirlik analizleri için de Cronbach alfa iç tutarlılık güvenirliği hesaplanmıştır. Analizler sonucunda ölçeğin 38 madde ve 5 faktörden oluştuğu belirlenmiştir. Faktörler toplamda %52.13 oranında ortak varyansı açıklamıştır. Analizler sonucunda ölçeğin uyum indeks değerleri (RMSEA=.076, S-RMR=.025, GFI=.67, AGFI=.63, NFI=.79, NNFI=.89, CFI=.90, IFI=.90) incelendiğinde GFI, AGFI, NFI değerleri zayıf uyuma karşılık gelirken NNFI, CFI, IFI’ nın iyi uyuma karşılık geldiği görülmektedir. Cronbach alfa iç tutarlık katsayıları sırasıyla .86, .84, .74, .66 ve .84 olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda geçerli ve güvenilir bir ölçek elde edilmiştir. |
| Anahtar Kelimeler |
| erken çocukluk | sınıf ortamı | ortam değerlendirme | geçerlik | güvenirlik |
| Makale Türü |
|
| Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
| Dergi ISSN | 1301-0085 Wos Dergi |
| Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2022 |
| Sayı | 56 |
| Sayfalar | 1 / 34 |
| Doi Numarası | 10.9779/pauefd.961254 |
| Makale Linki | http://dx.doi.org/10.9779/pauefd.961254 |
| Atıf Sayıları |