img
img
İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Alpaslan YÜCE Prof. Dr. Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Onur OKTAYSOY Dr. Öğr. Üyesi Onur OKTAYSOY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Yapılan bu çalışmanın amacı, örgüt içerisinde uygulanan içsel pazarlama faaliyetlerinin, çalışanların örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Oluşturulan hipotezleri test etmek amacıyla, Kars İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı, il merkezinde görev yapan 1375 öğretmenden 392 si üzerinde, anket tekniği kullanılarak veri elde edilmiş, elde edilen veriler ışığında, frekans, faktör, farklılık ve regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda içsel pazarlamanın, örgütsel bağlılık üzerinde pozitif yönlü bir etkisi olduğu gözlenirken, işten ayrılma niyetini negatif yönlü olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı BALKAN VE YAKIN DOĞU SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Dergi ISSN 2149-9314
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2017
Cilt No 3
Sayı 3
Sayfalar 79 / 96
Makale Linki http://ibaness.org/bnejss/2017_03_03/08_Yuce_and_Kavak.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 40

Paylaş