Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Yapılan bu çalışmanın amacı, örgüt içerisinde uygulanan içsel pazarlama faaliyetlerinin, çalışanların örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Oluşturulan hipotezleri test etmek amacıyla, Kars İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı, il merkezinde görev yapan 1375 öğretmenden 392 si üzerinde, anket tekniği kullanılarak veri elde edilmiş, elde edilen veriler ışığında, frekans, faktör, farklılık ve regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda içsel pazarlamanın, örgütsel bağlılık üzerinde pozitif yönlü bir etkisi olduğu gözlenirken, işten ayrılma niyetini negatif yönlü olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | BALKAN VE YAKIN DOĞU SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ |
Dergi ISSN | 2149-9314 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2017 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 79 / 96 |
Makale Linki | http://ibaness.org/bnejss/2017_03_03/08_Yuce_and_Kavak.pdf |