Yazarlar |
Doç. Dr. Hasan ASLAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Özgür AKTAŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı Kars Cephesi Harp Tarihi Müzesi’ne gelen ziyaretçilerin görüşlerinden hareketle, müzeden öğrendikleri tarihi bilgileri, bu müzenin onlara yaşatmış olduğu duygu ve düşünceleri değerlendirmektir. Çalışmanın yöntemi doküman analizine dayanmaktadır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Kars Cephesi Harp Tarihi Müzesi’ne gelen ziyaretçiler oluşturmuştur. Veriler içerik analizine göre değerlendirilmiştir. Görüşmecilerden elde edilen veriler kodlanarak dokuz kategori altında toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları değerlendirildiğinde ziyaretçilerin daha çok duyuşsal alana yönelik tepkiler verdikleri görülürken, bilişsel alana yönelik yazılar yazmadıkları tespit edilmiştir. Müzelerin amaçlarından birisi de ziyaretçilere geçmişle ilgili bilgi sağlamaktır. Bu eksikliğin neden kaynaklandığı ile ilgili eğitimcilerin bir araştırma yapması gerektiği düşünülmektedir. Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi tarih öğretimi, savaşların ve antlaşmaların öğretimi bakımından eğitimcilere büyük fırsatlar sunduğu anlaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-9058 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 39 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1775 / 1796 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/50907/597937 |