Yazarlar |
Prof. Dr. Özgür AKTAŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı yenilenen ortaöğretim tarih programlarınıöğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma nitel araştırmayaklaşımıyla ve olgubilim deseninde yürütülmüştür. Yarı yapılandırılmış soruformlarıyla Kars İli’nde görev yapan sekiz tarih öğretmenlerinin görüşlerialınmıştır. Bu görüşler içerik analiz ile değerlendirilmiştir. Çalışmadan eldeedilen sonuçlara göre öğretmenler yeni tarih programının olumlu özelliklerinisadelik getirmesi, tarihsel düşünme becerilerini vurgulaması ve Osmanlıtarihine daha fazla zaman ayırması olarak değerlendirmişlerdir. Programınolumsuz yönleri ise uygulamada karmaşa yaşanması, tematik olmasıdır.Öğretmenler programın daha ulusal bir yapıda olduğunu ve tarihsel düşünmebecerilerinine vurgu yaptığını dile getirmişlerdir. Öğretmenler ayrıcaprogramın daha yeni olduğunu ancak tüm sınıflarda uygulandıktan sonrasağlıklı değerlendirme yapabileceklerini vurgulamışlardır. Tarih öğretmenleri derslerin etkili ve verimli yürütebilmenin temel koşulunun üniversite sınavındaçıkan soru sayısı olduğunu söylemişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2602-2788 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2020 |
Sayı | 64 |
Sayfalar | 69 / 80 |