img
Bilgisayar oyunlarınıın saldırganlık düzeyi üzerindeki etkisinin incelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Ahmet ÖZMEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Özgür AKTAŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın genel amacı bilgisayarda oyun oynamanın saldırganlık düzeyi üzerindeki etkisini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmaya Kars ilinden 606 öğrenci dahil edilmiştir. Verilerin toplanmasında bilgi toplama fişi ve Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği (BPSÖ) kullanılmıştır. Araştırmada ilişkisel araştırma modeline göre yürütülmüştür ve verilerin analizinde ise t testi, varyans analizi ve korelasyon tekniği kullanılmıştır. Analizler sonucunda, bilgisayar oyunu oynayan grup ile oynamayan grubun, saldırganlık toplam puanlarının anlamlı düzeyde farklılaştığı saptanmıştır. Fiziksel saldırganlık puanlarının erkeklerde, düşmanlık puanlarının kız öğrencilerde anlamlı düzeyde yüksek olduğu, oyunun türüne göre, grubun fiziksel saldırganlık puanları bakımından farklılaştığı, okul türüne göre ise düşmanlık puanlarının anlamlı düzeyde farklılaştığı, saldırganlık toplam puanlarının 9. ile 11., düşmanlık puanının 9. ile 10., sözel saldırganlık puanını ise 9. ile 11. sınıflar arasında anlamlı düzeyde farklılaştığı, gelir düzeyi ve kardeş sayısı bakımından ise grupların farklılaşmadığı, oynama süresine göre de toplam puanlar ve alt boyutların puanları arasındaki ilişkinin olumlu yönde anlamlı olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2019
Sayı 222
Sayfalar 213 / 232
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş