Yazarlar |
Prof. Dr. Özgür AKTAŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Şeyda Marancı
Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin, fotoğraflar kullanılarak, değişim ve süreklilik eşliğinde, tarihsel zaman algısını belirlemek amacıyla ya-pılmıştır. Araştırma 2015–2016 yılında, Ardahan il merkezinde okul başarı açısın-dan üst ve alt grupları örnekleyen 23 Şubat ve Halitpaşa Ortaokulu’nda toplam 30 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırmada nitel yöntemler kullanılmıştır. Veri topla-ma aracı olarak soru formu kullanılmıştır. Soru formu ise uzman görüşleri alına-rak oluşturulmuştur. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analiz yolu ile çözüm-lenmiştir. Araştırmanın verileri yorumlandığında, araştırmaya katılan öğrenciler bazı zaman kavramları (yüzyıl, çağ gibi) bilgisi açısından zayıf bulunmuştur. Öğrencilerin değişim algısına sahipken süreklilik algısına sahip olmadıkları bul-gusuna ulaşılmıştır. Geçmiş zamanı değerlendirirken ve değişimin önemini be-lirtirken ortalama bir başarı düzeyini yakaladıkları belirlenmiştir. Okul değişke-nine göre başarı oranları değerlendirildiğinde; bazı alanlarda anlamlı bir farklılık bulunamazken bazı alanlarda üst grubu temsil eden öğrencilerin alt grubu temsil eden öğrencilere göre, daha doğru ve daha çeşitli cevaplar vererek, daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Milli Eğitim |
Dergi ISSN | 1302-5600 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2018 |
Sayı | 219 |