img
Üniversite Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Çağdaş Dünya Tarihi Konularının Tarihsel Önemi   
Yazarlar
Prof. Dr. Özgür AKTAŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin görüşlerine göre çağdaş dünya tarihi konularının tarihsel önemini önemi ortaya koymaktır. Çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırma yöntemi olarak ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmada Ortaöğretim Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi ders kitabı incelenmiş tarihsel olaylar dokuz kategoride toplanmıştır. Öğrencilere bu kategorilerden hangisinin en önemli olduğu şeklinde bir açık uçlu soru sorulmuştur. Öğrencilerin verdikleri cevaplar frekansyüzde olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin cevaplarının daha iyi anlaşılabilmesi için öğrencilerin verdikleri cevaplardan örnekler sunulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında en fazla öğrenci (% 46) tarihsel öneme sahip olarak savaşlar kategorisini tercih etmiştir. Öğrenciler önem bakımından ikinci sıradaysa küresel sorunlar konusunu tercih etmiştir. 1929 Dünya ekonomik krizi ve diğer krizler ise en az oranda tercih edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2146-7455
Dergi Tarandığı Indeksler Türk Eğitim İndeksi, AssosArastırmax, Doaj
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2014
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 7 / 23
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş