Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Gül PARLAK
Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Şafak AYDİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Bu araştırma COVID-19 pandemisi sürecinde sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin Koronavirüs anksiyetesi ve COVID-19 aşısına yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapıldı. Materyal ve Metot: Kesitsel türde yapılan bu araştırma Türkiye’nin doğusunda bulunan bir üniversitenin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda 2020–2021 eğitim-öğretim yılında derslere devam eden 700 öğrenci ile tamamlandı. Veriler 15–31 Ocak 2021 tarihleri arasında sosyal medya platformu (Whatsapp) aracılığıyla çevrimiçi anket yoluyla, Öğrenci Tanıtım Formu, Koronavirüs Anksiyete Ölçeği ve COVID-19 Aşısına Yönelik Tutumlar Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22.0 programında standart sapma, ortalama, yüzde, sayı, bağımsız gruplarda t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Spearman rho korelasyon analizi kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin COVID-19 Aşısına Yönelik Tutumlar Ölçeği Olumlu Tutum alt boyut puan ortalaması orta seviye (11,07±4,03), Olumsuz Tutum alt boyut puan ortalaması orta seviye (15,37±3,64) ve Koronavirüs Anksiyete Ölçeği puan ortalaması düşük seviye, (6,81±3,42) olarak belirlendi. Kronik hastalığa sahip, aile bireylerinde kronik hastalık bulunan, aile bireyleri COVID-19 enfeksiyonu geçiren ve COVID-19 enfeksiyonu nedeniyle aile bireyi vefat eden öğrencilerin, Koronavirüs Anksiyete Ölçeği puan ortalamaları diğer öğrencilere göre daha yüksek ve anlamlı bulundu. Sonuç: Araştırma sonuçları öğrencilerin COVID-19 aşısına yönelik olumlu tutumlarını artırmak amacıyla eğitimlerin planlanması gerektiğini vurgulamaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kafkas Tıp Bilimleri |
Dergi ISSN | 2146-2631 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2022 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 207 / 214 |
Doi Numarası | 10.5505/kjms.2022.65391 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.5505/kjms.2022.65391 |