img
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Aile İçi Şiddet Farkındalığı ve Etkileyen Faktörler: Tanımlayıcı Kesitsel Çalışma   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Şafak AYDİN Dr. Öğr. Üyesi Şafak AYDİN
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Gül PARLAK Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Gül PARLAK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
ÖZET Amaç: Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin aile içi şiddet farkındalığı ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırma örneklemini, Kafkas Üniversitesi Atatürk Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda 2019-2020 bahar döne- minde kayıtlı bulunan 290 son s ınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, “Öğrenci Tanıtım Formu” ve “Aile İçi Şiddet Farkındalığı Ölçeği” olmak üzere 2 bölümden oluşan web tabanlı bir anket aracılığıyla top- lanmıştır. Verilerin de ğerlendirilmesinde yüzdelik hesaplamas ı, orta- lama, standart sapma, gruplar aras ı farklılıkların karşılaştırılmasında t-testi, tek yönlü varyans testi, ileri düzey analizlerde en az önemli fark testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin Aile İçi Şiddet Farkında- lığı Ölçeği toplam puan ortalaması orta düzeydedir (36,80±6,77). Kadın öğrencilerin, şiddetin kabullenilmesi ve şiddetin normalleştirilmesi alt boyut puan ortalaması, erkek öğrencilerden daha yüksektir. İlk ve acil yardım bölümünde okuyan öğrencilerin şiddetin tanımlanması alt boyut puan ortalaması, diğer bölümlerdeki öğrencilerden istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksektir (p<0,05). T ıbbi tanıtım ve pazarlama bö- lümü öğrencilerinin şiddetin kabullenilmesi alt boyut puan ortalaması, diğer bölümlerdeki ö ğrencilerden anlaml ı derecede dü şüktür (p<0,001). Şiddetin kabullenilmesi alt boyut puan ortalamas ı, çekir- dek aileye sahip olan öğrencilerde geniş aileye sahip olanlardan daha yüksek bulunmuştur (p<0,05). Sonuç: Araştırmaya katılan öğrenciler, aile içi şiddeti doğru tanımlayamamakta, aile içi şiddetin sonuçlarını kavrayamamakla birlikte aile içi şiddeti kabul etmemekte ve normal- leştirmemektedir. Öğrencilerin aile içi şiddet farkındalıklarının artırıl- ması amacıyla şiddet konusunda eğitimler planlanması ve uygulanması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2146-8893
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2022
Cilt No 14
Sayı 2
Sayfalar 570 / 580
Doi Numarası 10.5336/nurses.2021-84294
Makale Linki 10.5336/nurses.2021-84294