img
Hemşirelerde Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Belirlenmesi Karşılaştırmalı Bir Çalışma   
Yazarlar
Elif Işık
Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Özlem KARABULUTLU Prof. Dr. Özlem KARABULUTLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Yalçın Kanbay
Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Özgür ASLAN Öğr. Gör. Özgür ASLAN
Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye
Özet
Giriş: Hemşirelik mesleği doğası gereği sürekli problem çözmek ve profesyonel kararlar almak durumunda olan bir meslektir. Bu nedenle hemşirelerin kliniksel alanda eleştirel düşünme becerilerini kullanmaları beklenmektedir. Amaç: Bu çalışma hemşirelerin eleştirel düşünme becerilerinin bazı değişkenlerle ilişkisini incelemek amacı ile karşılaştırmalı ve tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Yöntem: Araştırmanın evrenini bir üniversite hastanesi ve bir devlet hastanesi servislerinde çalışan hemşireler oluşturmaktadır. Çalışmada herhangi bir örnekleme yöntemine başvurulmayıp çalışmaya katılmayı kabul eden hemşirelerin tamamı çalışma kapsamına alınmıştır. Çalışmaya katılmayı kabul etmeyen, ulaşılamayan ve ölçek sorularına eksik cevap veren kişiler olması nedeni ile bu çalışmanın örneklemini 166 (n: 166) hemşire oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Facione tarafından geliştirilen ve Kökdemir tarafından Türkçe’ye uyarlanan California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve sosyodemografik özellikler anket formu kullanılmıştır. Bulgular: Örneklemi oluşturan hemşirelerin; yaş, eğitim durumu, medeni durum hastane ve çalışma yılına göre eleştirel düşünme puan ortalamaları arasında fark olmadığı (p > 0.05) örneklemin eleştirel düşünme beceri puan ortalamalarının orta düzeyde olduğu, yaş ve çalışma yılı ile eleştirel düşünme becerisi arasında ilişki bulunmadığı (p > 0.05) belirlenmiştir. Sonuç: Hemşirelik eğitim müfredatlarına beceri temelli eleştirel düşünme derslerinin konulması, üniversite hastanesi ve devlet hastanesinde çalışan hemşirelerin eleştirel düşünme becerilerini inceleyen başka çalışmaların yapılması, eleştirel düşünmeyi etkileyen ve geliştiren demografik ve eğitimsel değişkenlerin (öğretim yöntemleri) araştırmacılar tarafından araştırılması önerilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı DEUHYO ED
Dergi Tarandığı Indeksler TIP DİZİNİ İLE TÜRK ATIF DİZİNİ, ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2012
Cilt No 5
Sayı 3
Sayfalar 96 / 100
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7

Paylaş