img
Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi Hakkında Yayınlanan Makalelerinin İncelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Ruhşen ALDEMİR ENGİN Doç. Dr. Ruhşen ALDEMİR ENGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Enver Tatar
Türkiye
Özet
Bu çalışmada, teknoloji destekli matematik eğitimi konusunda Türkiye'de yayınlanan 40 hakemli dergideki 212 adet makale; kaynakça, teknoloji desteğiyle birlikte kullanılan öğretim yöntemi, çalışmaların yapıldığı bölgelere göre dağılımları, yazar kurumlarının bölgelere göre dağılımları, çalışılan konularda kullanılan teknolojiler ve yıllara göre veri toplama araçlarının dağılımları açısından incelenmiştir. Kaynakça açısından, kullanılan yabancı kaynakların Türkçe kaynaklara oranla fazla olduğu, yabancı kaynaklardan en çok kitapların; Türkçe kaynaklardan da en çok makalelerin tercih edildiği belirlenmiştir. Teknoloji desteğiyle birlikte en çok eğitsel oyunların kullanıldığı tespit edilmiştir. Türkiye genelinde en fazla çalışmanın İç Anadolu Bölgesi'nde yapıldığı ve yazar kurumlarının da en fazla İç Anadolu Bölgesi'nde olduğu görülmüştür. Geometri konularından en fazla katı cisimlerin, geometri dışında kalan matematik konularından ise en fazla sayılar, harfli ifadelerde dört işlem konularının teknoloji destekli çalışıldığı belirlenmiştir. En fazla kullanılan teknolojinin ise GeoGebra olduğu tespit edilmiştir. Veri toplama araçlarının sayısının yıllara göre dağılımı incelendiğinde son yıllarda en fazla başarı testleri ve görüşmenin kullanıldığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1308-7177
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO HOST
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2014
Cilt No 3
Sayı 1
Sayfalar 298 / 319
Doi Numarası 10.14686/BUEFAD.201416219
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/buefad/issue/3814/51185
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8
Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi Hakkında Yayınlanan Makalelerinin İncelenmesi

Paylaş