img
Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimi ile Liderlik Yönelimleri Arasındaki İlişki   
Yazarlar
Yalçın Özdemir
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Türkiye
Halil Buyruk
Ankara Üniversitesi, Türkiye
 Sabri GÜNGÖR Sabri GÜNGÖR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ile liderlik yönelimleriarasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, nicel yaklaşıma uygun olarak tarama deseninde, 2017-2018akademik yılı bahar döneminde Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Kafkas ÜniversitesiEğitim Fakültesi’nde psikolojik danışma ve rehberlik ile sınıf öğretmenliği programlarında öğrenimlerinedevam eden 405 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada “Eleştirel Düşünme Eğilimi” ile“Liderlik Yönelimi” ölçekleri ve kişisel bilgi formundan oluşan veri toplama araçları kullanılmıştır.Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının demografik özellikleri için betimsel istatistikler, değişkenlerarası ilişkilerin belirlenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi, Pearson Çarpım Momentler KorelasyonAnalizi ve eleştirel düşünme eğiliminin liderlik yönelimleri üzerindeki yordayıcı gücünü incelemek içinÇoklu Doğrusal Regresyon Analizi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara bakıldığında öğretmenadaylarının üniversite, cinsiyet, program-sınıf ve anne eğitim düzeyi ile eleştirel düşünme eğilimleri veüniversite, program ve sınıf ile liderlik yönelimleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Araştırmasonucuna göre öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile liderlik yönelimleri arasında ortadüzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Eleştirel düşünme eğilimlerinden özellikleanalitiklik, meraklılık ve kendine güven ile liderlik yönelimleri arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkilerbulunmakta ve eleştirel düşünme eğiliminin bu boyutlarının liderlik yönelimlerinin güçlü yordayıcılarıolduğu anlaşılmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1306-7850
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2018
Cilt No 14
Sayı 2
Sayfalar 548 / 571
Doi Numarası 10.17860/mersinefd.434785
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.17860/mersinefd.434785
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimi ile Liderlik Yönelimleri Arasındaki İlişki

Paylaş