Yazarlar |
Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Sabri GÜNGÖR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın temel amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin algılarınagöre okullardaki iletişim engellerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma, betimsel taramamodelinde ve nicel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tabakalı vebasit tesadüfü örneklem yöntemleri kullanılmıştır. Okullardaki iletişim engellerinibelirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Eğitim Yönetimindeİletişim Engelleri Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen verileraritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde işlemleri; t-testi, MannWhitney U testi ve Kruskal Wallis H-testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada,okullarda politik düşünce farklılıklarının olması, yazışmaların zamanındayapılmaması, öğretmenlerin teknolojiye uyum sağlayamamaları, birbirlerine karşıolumsuz tutumlarının olması, kullanılan dilin ve üslubun uygun olmaması ilekelimeleri yetersiz kullanmaları önemli iletişim engeli olarak görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-7510 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2016 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1458 / 1490 |
Doi Numarası | 10.17556/jef.90618 |
Makale Linki | http://eefdergi.erzincan.edu.tr/article/view/5000179103 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |