img
İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Okuldaki İletişim Engellerine İlişkin Algıları   
Yazarlar
 Murat TAŞDAN Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
 Sabri GÜNGÖR Sabri GÜNGÖR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın temel amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin algılarınagöre okullardaki iletişim engellerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma, betimsel taramamodelinde ve nicel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tabakalı vebasit tesadüfü örneklem yöntemleri kullanılmıştır. Okullardaki iletişim engellerinibelirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Eğitim Yönetimindeİletişim Engelleri Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen verileraritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde işlemleri; t-testi, MannWhitney U testi ve Kruskal Wallis H-testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada,okullarda politik düşünce farklılıklarının olması, yazışmaların zamanındayapılmaması, öğretmenlerin teknolojiye uyum sağlayamamaları, birbirlerine karşıolumsuz tutumlarının olması, kullanılan dilin ve üslubun uygun olmaması ilekelimeleri yetersiz kullanmaları önemli iletişim engeli olarak görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2148-7510
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 18
Sayı 2
Sayfalar 1458 / 1490
Doi Numarası 10.17556/jef.90618
Makale Linki http://eefdergi.erzincan.edu.tr/article/view/5000179103
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Okuldaki İletişim Engellerine İlişkin Algıları

Paylaş