img
Hazır Gıda Ürinlerini Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi Iğdır İlinde Bir Araştırma   
Yazarlar
Faruk Baştürk
Kocaeli Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Sebahattin YILDIZ Prof. Dr. Sebahattin YILDIZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Pınar İnan
Türkiye
Özet
Araştı rmanı n amac ı , Iğdı rda süper marketlerden hazı r gı da satı n alan tüketicilerin hazı r g ı da satı nal ı mı nı etkileyen pazarlama faktörlerini analiz etmektir. Ayrı ca tüketicilerin hazı r gı da satı n almadavranı ş ları n ı n yanı s ı ra bu satı n almadan bekledikleri yararlar i şlevsel ve hazc ı bazdaincelenmektedir. Araştı rma, tanı mlayı c ı ve ampirik şekilde tasarlanmı ş tı r. Veriler, kolaydaörnekleme tekni ği kullanı larak 408 anketten elde edilmi ştir . Bulgulara göre, tüketicilerin satı nalma davranı ş ı nı etkileyen pazarlama karmas ı faktörlerinin öne m s ı rası nı n Ürün -Dağ ı tı m, Fiyat,Ürün, Tutundurma-Dağı tı m bile şimleri ş eklinde ol duğu ortaya ç ı kmı ş tı r. T üketicilerin hazı r gı daürünlerini satı n al ı rken i şlevselci davranı ş ı hazc ı l ı ktan daha fazla sergiledi ğ i ve i ş levselcilerinhazc ı lara göre 4 pazarlama karması faktörüne daha fazla önem verdikleri ortaya ç ı kmı ş tı r. Sonuçtahazı r gı da perakendecilerine özgü bazı öneriler getirilmi ş tir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2014
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş