Yazarlar |
Faruk Baştürk
Kocaeli Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Sebahattin YILDIZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Pınar İnan
Türkiye |
Özet |
Araştı rmanı n amac ı , Iğdı rda süper marketlerden hazı r gı da satı n alan tüketicilerin hazı r g ı da satı nal ı mı nı etkileyen pazarlama faktörlerini analiz etmektir. Ayrı ca tüketicilerin hazı r gı da satı n almadavranı ş ları n ı n yanı s ı ra bu satı n almadan bekledikleri yararlar i şlevsel ve hazc ı bazdaincelenmektedir. Araştı rma, tanı mlayı c ı ve ampirik şekilde tasarlanmı ş tı r. Veriler, kolaydaörnekleme tekni ği kullanı larak 408 anketten elde edilmi ştir . Bulgulara göre, tüketicilerin satı nalma davranı ş ı nı etkileyen pazarlama karmas ı faktörlerinin öne m s ı rası nı n Ürün -Dağ ı tı m, Fiyat,Ürün, Tutundurma-Dağı tı m bile şimleri ş eklinde ol duğu ortaya ç ı kmı ş tı r. T üketicilerin hazı r gı daürünlerini satı n al ı rken i şlevselci davranı ş ı hazc ı l ı ktan daha fazla sergiledi ğ i ve i ş levselcilerinhazc ı lara göre 4 pazarlama karması faktörüne daha fazla önem verdikleri ortaya ç ı kmı ş tı r. Sonuçtahazı r gı da perakendecilerine özgü bazı öneriler getirilmi ş tir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2014 |