img
Kars İlinin Destinasyon İmajı ve Doğu Ekspres’i Deneyimi   
Yazarlar
Doç. Dr. Seda DERİNALP ÇANAKÇI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Tuncay ÇANAKÇI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Erol Geçgin
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma, Kars ilini ziyaret eden ve Doğu Ekspres’i ile ayrılan yerli turistler aracılığı ile Kars ilinin destinasyon imajını ve turistlerin Doğu Ekspres’i deneyimleri ile ilgili düşüncelerini ortaya koymak amacıyla tasarlanmıştır. Araştırmada örneklem seçimi olarak olasılığa dayalı olmayan örnekleme tekniklerinden kolayda örnekleme yönteminin kullanılması tercih edilmiştir. Anketin uygulanma sürecinde yerli turistler ile yüz yüze temas edilmiştir. Uygulama sonucu toplam 388 adet kullanılabilir anket elde edilmiştir. Araştırmaya katılan yerli turistler destinasyon imajını; turistik işletmelerin imajı, bilgilendirme ofisleri, Doğu Ekspres’i, yerel halk imajı, şehir imajı ve ulaşım olanakları olmak üzere altı faktörde algılamışlardır. Kars’ı ziyaret eden yerli turistlerin destinasyon imajı algılarının demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla yapılan t-testi ve varyans analizleri sonucuna göre cinsiyet, yaş grubu ve eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanılmıştır.Yerli turistlerin en çok katıldıkları turistik aktivitelerin başında ise, Doğu Ekspres’i deneyimi, Ani Antik Kent ziyareti ve Çıldır gölü gelmektedir. Önem derecesine göre Halk Oyunları son sırada yer almaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2528-9527
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 11
Sayı 18
Sayfalar 1876 / 1896
Doi Numarası 10.26466/opus.567950
Makale Linki http://dx.doi.org/10.36543/kauiibfd.2021.014
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Kars İlinin Destinasyon İmajı ve Doğu Ekspres’i Deneyimi

Paylaş