Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının harmanlanmış öğrenme ortamına göretasarlanan Özel Öğretim Yöntemleri-II dersine yönelik görüşlerini incelemektir. Bu amaçlaöğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ile ilgili bilgi ve becerileriningeliştirilmesinin hedeflendiği Özel Öğretim Yöntemleri-II dersi, harmanlanmış öğrenme ortamınagöre tasarlanmıştır. Dersin yüz yüze bölümü tartışmacı yaklaşıma dayalı olarak yürütülürken,çevrimiçi bölümü ise Moodle Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden gerçekleştirilen tartışmalarlayürütülmüştür. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması desenikullanılmıştır. Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılı, Matematik ve Fen Bilimleri EğitimiBölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 4. sınıfta öğrenim gören 15 öğretmen adayı katılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat formundan yararlanılmışolup, elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilere görefen bilimleri öğretmen adaylarının harmanlanmış öğrenme ortamına yönelik görüşleriningenellikle olumlu olduğu ve farklı derslerde veya farklı kademelerde yaygınlaştırılarakkullanılması gerektiği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra bilgisayar ve internetin olmaması, hızlıklavye kullanamama gibi sürece yönelik olumsuz görüşlerde tespit edilmiştir. Araştırmadan eldeedilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-7510 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2020 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 397 / 414 |
Doi Numarası | 10.17556/erziefd.633189 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |