Yazarlar |
Berna URUN KARAHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Selma ERDAĞI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada amaç Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği son sınıföğrencileri ile pedagojik formasyon grubu (Türk Dili ve Edebiyatı)arasındaki öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları belirlemek ve bututumların çeşitli değişkenler açısından anlamlı bir fark gösteripgöstermediğini tespit etmektir. Çalışmanın evrenini; 2015-2016 öğretimyılında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü’nde 4.sınıfta öğrenim gören 46, 2015-2016 öğretim yılında Kafkas ÜniversitesiEğitim Fakültesi’ne bağlı pedagojik formasyon grubunda öğrenim gören 58olmak üzere toplamda 104 öğrenci oluşturmuştur. Veriler Temizkan (2008)tarafından hazırlanan “Türkçe Öğretmenliği Mesleğine Yönelik TutumÖlçeği” ve Erdağı Toksun (2016) tarafından hazırlanan görüşme formu iletoplanmıştır. Toplanan veriler istatistiki açıdan normal dağılım göstermediğiiçin non-parametrik testler ile analizler yapılmıştır. Elde edilen bulgularagöre; pedagojik formasyon grubu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğineyönelik tutumlarının lisans son sınıf öğrencilerine göre daha iyi düzeydeolduğu tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet değişkenine göre ölçeğin altboyutlarının bazılarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Araştırmanın nitelboyutunda ise toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Görüşmeler sonucunda da formasyon grubu öğrencilerinin Türkçe öğretmenadaylarına göre mesleğe yönelik tutumları daha iyi düzeyde çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-0146 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2018 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1976 / 1994 |
Makale Linki | http://www.tekedergisi.com/OncekiSayilarDetay.aspx?Sayi=7/3 |