img
Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması ile İlgili Görüşleri   
Yazarlar
Doç. Dr. Selma ERDAĞI Doç. Dr. Selma ERDAĞI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Eğitim sisteminin üç temel öğesi; öğretmen, öğrenci ve eğitim programlarıdır. Eğitim programlarınıuygulayacak olan öğretmen bu öğeler içinde oldukça önemlidir. Öğretmen yetiştirilirken öğretmenadaylarının aldığı alan yeterlilik derslerinin yanı sıra hem gözlem hem de uygulamaya dayalı olanöğretmenlik meslek bilgisi dersleri vardır. Öğretmenlik uygulamaları dersleri de bunların arasında yer alır.Öğretmen adayının edinmiş olduğu bilgiyi nasıl öğreteceğini tecrübe etmesi, öğretmenlik mesleğini dahayakından tanıması ve kendisini uygulama alanında da geliştirebilmesi için uygulama dersleri eğitim fakültesiprogramlarında yer almıştır. Öğretmenlik uygulaması dersi öğretmen adayları için oldukça önemli bir derstir.Bu ders sayesinde fakültede almış oldukları teorik ve uygulama dersleri kapsamında sınıf ortamındakendilerini değerlendirme, kendi ders planlarını hazırlama, etkinlikler tasarlama, materyaller geliştirme vebunların hepsini uygulama fırsatı bulma öğretmen adaylarının mesleki gelişimi açısından fayda sağlayacaktır.Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi ile ilgili görüşlerinin tespitedilmesidir. Bu çalışmaya 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Kafkas Üniversitesi Dede Korkut EğitimFakültesi Türkçe Eğitimi anabilim dalında okuyan ve öğretmenlik uygulaması dersini almış 55 son sınıföğrencisi katılmıştır. Çalışma verileri açık uçlu bir soru ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarından toplanangörüşme formları içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Temalar, kodlar ve frekansları tablolar halindeverilmiş bu doğrultuda bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları öğretmenlikuygulaması dersini her yönüyle faydalı fakat yetersiz görmektedirler.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı TURKİSH STUDİES
Dergi ISSN 2667-5609
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2020
Makale Linki https://turkishstudies.net/educationalsciences?mod=sayi_detay&sayi_id=1212
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş