img
Turkish Efl teachers’ attitudes towards the use of interactive whiteboards and the challenges faced   
Yazarlar
Turgay Han
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Semih OKATAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk öğretmenlerin etkileşimli tahta (IWB) kullanımına ilişkin tutumlarını ve derslerde bunları kullanmada çektikleri güçlükleri incelemektir. Bu karma desen çalışmasında veriler iki aşamada toplandı: a) 42 öğretmene IWB'ye ilişkin tutumlarını ve profillerini incelemek için verilen anket, b) IWB kullanımına ilişkin tutumlarını incelemek ve sınıf ortamında kullanmadaki güçlüklerini incelemek için 14 öğretmenle ayrı ayrı yapılan mülakatlar. Nicel sonuçlar bu öğretmenlerin IWB'ye ilişkin olumlu tutamlarının olduğunu göstermiştir. Ayrıca, erkek ve kadın öğretmenler arasında IWB kullanımına ilişkin tutumlar bakımından anlamlı farklılıklar bulunmamıştır. Nitel bulgular, öğretmenlerin destekleyici materyaller, onların IWB'ye entegrasyonu ve kalabalık sınıflardaki oturma düzenleri ile ilgili güçlükler yaşadığını göstermiştir. Öğretmenlerin farklı sınıf ortamlarında IWB'leri daha etkili kullanmaları için eğitim almaları önerilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı KAFKAS ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ/KAÜSBED
Dergi ISSN 2149-0643
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 5
Sayı 17
Sayfalar 59 / 84
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş