img
"İki Dilli Çocuklar için Türkçe Değerlendirme Aracı (İÇ-TDA)” nın Geliştirilmesi ve Geçerlik Güvenirlik Çalışması    
Yazarlar
Zeynep Fulya Temel
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Hilal Genç Çopur
Türkiye
Ümmühan Akpınar
Türkiye
Mehmet Akif İnci
Türkiye
Ebru Karakuş Özdemir
Türkiye
Aslı Balcı
Türkiye
Eren Ertör
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Türkiye
Gülçin Kaya
Türkiye
Öğr. Gör. Serap AKTEMUR GÜRLER
Türkiye
Abdulhamit Kurupınar
Türkiye
Zafer Ertürk
Türkiye
Özet
Araştırmada, 12-72 aylık iki dilli çocukların dil gelişiminin değerlendirilmesi amacıyla "İki Dilli Çocuklar için Türkçe Değerlendirme Aracı"nın geliştirilmesi ve geçerlik-güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu amaçlı örnekleme yöntemiyle Türkiye’deiki dilli çocukların yoğun olduğu Ağrı, Hakkâri, Kars, Erzurum, Adıyaman, Ankara, Diyarbakır, Gaziantep, Mersin, İstanbul ve Van illerinde yaşayan 12-72 aylık iki dilli 772 çocuktan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “İki Dilli Çocuklar için Türkçe Değerlendirme Aracı” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre “İki Dilli Çocuklar için Türkçe Değerlendirme Aracı”nın geçerli ve güvenilir olduğu söylenebilir. Bu doğrultuda geliştirilen değerlendirme aracının Türkiye’de yaşayan 12-72 aylık iki dilli çocukların Türkçe dil gelişim düzeylerini belirleyerek bu çocuklara yönelik uygun eğitim programlarının hazırlanmasına ve çocukların dil gelişimindeki farklılıkları ve dil edinim sürecini anlamaya yardımcı olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ana Dili Eğitimi Dergisi
Dergi ISSN 2147-6020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2021
Cilt No 9
Sayı 3
Sayfalar 686 / 707
Doi Numarası 10.16916/aded.857191
Makale Linki http://www.anadiliegitimi.com/tr/download/article-file/1498598