Yazarlar |
Zeynep Fulya Temel
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Hilal Genç Çopur
Türkiye |
Ümmühan Akpınar
Türkiye |
Mehmet Akif İnci
Türkiye |
Ebru Karakuş Özdemir
Türkiye |
Aslı Balcı
Türkiye |
Eren Ertör
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Türkiye |
Gülçin Kaya
Türkiye |
Öğr. Gör. Serap AKTEMUR GÜRLER
Türkiye |
Abdulhamit Kurupınar
Türkiye |
Zafer Ertürk
Türkiye |
Özet |
Araştırmada, 12-72 aylık iki dilli çocukların dil gelişiminin değerlendirilmesi amacıyla "İki Dilli Çocuklar için Türkçe Değerlendirme Aracı"nın geliştirilmesi ve geçerlik-güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu amaçlı örnekleme yöntemiyle Türkiye’deiki dilli çocukların yoğun olduğu Ağrı, Hakkâri, Kars, Erzurum, Adıyaman, Ankara, Diyarbakır, Gaziantep, Mersin, İstanbul ve Van illerinde yaşayan 12-72 aylık iki dilli 772 çocuktan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “İki Dilli Çocuklar için Türkçe Değerlendirme Aracı” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre “İki Dilli Çocuklar için Türkçe Değerlendirme Aracı”nın geçerli ve güvenilir olduğu söylenebilir. Bu doğrultuda geliştirilen değerlendirme aracının Türkiye’de yaşayan 12-72 aylık iki dilli çocukların Türkçe dil gelişim düzeylerini belirleyerek bu çocuklara yönelik uygun eğitim programlarının hazırlanmasına ve çocukların dil gelişimindeki farklılıkları ve dil edinim sürecini anlamaya yardımcı olacağı düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ana Dili Eğitimi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-6020 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2021 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 686 / 707 |
Doi Numarası | 10.16916/aded.857191 |
Makale Linki | http://www.anadiliegitimi.com/tr/download/article-file/1498598 |