Yazarlar |
Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Dünyanın önemli biyolojik çeşitlilik alanları arasında Türkiye öncelikli bölgeler arasındadır. Bu nedenle Biyolojik çeşitlilik eğitimi Türkiye için bir gerekliliktir ve bu konuya yönelik araştırmalar önem oluşturmaktadır. Öğrencilerin biyolojik çeşitlilik gibi önemli bir çevre sorununa yönelik düşüncelerinin temelini oluşturacak çevre etiği yaklaşımlarının belirlenmesi, bir çevre sorunu haline gelmiş olan bu konunun çözümü için farklı bakış açıları sunacak ve çevreci davranışları etkileyecektir. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin biyolojik çeşitliliğin önemine yönelik hangi çevre etiği yaklaşımlarına sahip olduğunu belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma modeli çerçevesine bulunan durum çalışması kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, bir eğitim bilimleri uzmanı ile üç alan uzmanının görüşü alınarak araştırmacı tarafından hazırlanan açık uçlu sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi için içerik analizi ve yüzde değeri hesabı yapılmıştır. Sorulara verilen cevapların ışığında kategoriler ve kodlar oluşturulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre, tüm sorularda öğrenciler en fazla insan merkezli etik yaklaşımına yönelik yanıt vermiştir. Bu yaklaşımın öğrenciler üzerinde daha baskın olduğu söylenebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Cilt No | 26 |
Sayı | 3 |
Doi Numarası | 10.24106/Kefdergi.415710 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |