img
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO Sosyobilimsel Konusuna Yönelik Araştırma Davranışlarının İncelenmesi   
Yazarlar
Prof. Dr. Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Ali İbrahim Can GÖZÜM
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyo-bilimsel konulardan biri olan genetiği değiştirilmiş organizmalara (GDO) hakkında araştırma yapma davranışlarını incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kapsamında yer alan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma, 2012-2013 öğretim yılında Kafkas Üniversitesi Fen Bilgisi programının ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören ve çevre dersi almış toplam 127 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, açık uçlu sorulardan oluşan anket formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi için içerik analizi ve yüzde değeri hesabı yapılmıştır. Sonuçta, GDO'lara yönelik araştırma yapan öğretmen adaylarının oranının yapmayanların oranına göre daha düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen adaylarının, GDO'lara yönelik araştırma yapma amaçları en fazla "GDO'ların canlılara etkileri hakkında bilgi sahibi olma" kavramsal kategorisi altında toplanmıştır. Öğretmen adaylarının, GDO'lara yönelik araştırma yapmayı isteme oranlarına bakıldığında, büyük bir oranının GDO'lara yönelik araştırma yapmayı istedikleri belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının, GDO'lara yönelik araştırma yapmayı isteme amaçları en fazla "bireysel nitelik" kavramsal kategorisi altında toplanmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 17
Sayı 1
Sayfalar 499 / 515
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş