img
Boşaltım Sistemi Konusunun Öğretiminde React Stratejisinin Etkisi   
Yazarlar
Şeyda Gül
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
 Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Engin Yalmancı
Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı boşaltım sistemi konusunun öğretiminde REACT stratejisinin kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına ve biyoloji öğrenimine yönelik motivasyonlarına etkisini incelemektir. Veri toplamak amacıyla boşaltım sistemi başarı testi, sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ölçeği ve biyoloji öğrenimine yönelik motivasyon anketinden yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Kars il merkezindeki bir ortaöğretim kurumunun 10. sınıflarında öğrenim gören toplam 58 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, deney grubu öğrencilerinin boşaltım sistemi ünitesindeki başarılarında istatistiksel olarak anlamlı ölçüde bir artış olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarında istatistiksel olarak anlamlı olmamakla beraber biyoloji öğrenimine yönelik motivasyonları açısından özellikle kontrol grubunda dikkate değer bir azalmanın olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ISI, ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2017
Cilt No 25
Sayı 1
Sayfalar 79 / 96
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 14

Paylaş