img
Lise Öğrencilerinin Başarı Hedef Yönelimlerinin Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik Motivasyonları ile İlişkisinin İncelenmesi Bir Yol Analizi   
Yazarlar
 Sündüs YERDELEN Sündüs YERDELEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
 Solmaz AYDIN BEYTUR Solmaz AYDIN BEYTUR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
 Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
 Volkan GÖKSU Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada lise öğrencilerinin biyoloji öğrenmeye yönelik başarı hedef yönelimleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmanın örneklemini Kars ilinde Fen ve Anadolu liselerinde öğrenim görmekte olan ve biyoloji dersleri alan 281 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır ve veri toplama aracı olarak, "Biyoloji öğrenmeye yönelik akademik motivasyon ölçeği (BAMÖ)" ile "Başarı hedef yönelimi anketi (BHY)" kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre içsel motivasyonun, öğrenme yaklaşma hedefleriyle pozitif yönde, öğrenme kaçınma hedefleriyle negatif yönde anlamlı ilişkili olduğu görülürken, performans yaklaşma ve performans kaçınma hedefleri ile anlamlı olarak ilişkili bulunamamıştır. Öğrenme yaklaşma hedef yöneliminin, dışsal motivasyon-sosyal boyutu hariç diğer hedef yönelim türlerine kıyasla bütün motivasyon alt boyutlarının en iyi yordayıcısı olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı EĞİTİM VE BİLİM
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2014
Cilt No 39
Sayı 176
Sayfalar 437 / 446
Doi Numarası 10.15390/EB.2014.3679