Yazarlar |
Sündüs YERDELEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Solmaz AYDIN BEYTUR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada lise öğrencilerinin biyoloji öğrenmeye yönelik başarı hedef yönelimleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmanın örneklemini Kars ilinde Fen ve Anadolu liselerinde öğrenim görmekte olan ve biyoloji dersleri alan 281 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır ve veri toplama aracı olarak, "Biyoloji öğrenmeye yönelik akademik motivasyon ölçeği (BAMÖ)" ile "Başarı hedef yönelimi anketi (BHY)" kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre içsel motivasyonun, öğrenme yaklaşma hedefleriyle pozitif yönde, öğrenme kaçınma hedefleriyle negatif yönde anlamlı ilişkili olduğu görülürken, performans yaklaşma ve performans kaçınma hedefleri ile anlamlı olarak ilişkili bulunamamıştır. Öğrenme yaklaşma hedef yöneliminin, dışsal motivasyon-sosyal boyutu hariç diğer hedef yönelim türlerine kıyasla bütün motivasyon alt boyutlarının en iyi yordayıcısı olduğu görülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | EĞİTİM VE BİLİM |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2014 |
Cilt No | 39 |
Sayı | 176 |
Sayfalar | 437 / 446 |
Doi Numarası | 10.15390/EB.2014.3679 |