img
Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik Motivasyon Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması   
Yazarlar
Prof. Dr. Solmaz AYDIN BEYTUR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Sündüs YERDELEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma ile lise öğrencileri için "Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Kars il merkezinde bulunan, Fen ve Anadolu liselerinden rastgele seçilen 472 adet lise 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Ölçme aracının geliştirilmesi süreci, (1) açımlayıcı faktör analizi, (2) açımlayıcı faktör analizinin farklı bir örneklemle tekrarlanması ve (3) doğrulayıcı faktör analizini içerecek şekilde üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, ölçeğin 19 maddeden ve 4 alt boyuttan oluştuğu belirlenmiştir. Bu alt boyutlar, İçsel Motivasyon, Motivasyonsuzluk, Dışsal Motivasyon - Meslek ve Dışsal Motivasyon - Sosyal olarak adlandırılmıştır. Daha sonra ölçme aracının iç tutarlığı Cronbach Alpha ile hesaplanmış ve bu veri setinden elde edilen sonuçların oldukça yüksek güvenirliğe sahip olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı EĞİTİM VE BİLİM
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2014
Cilt No 39
Sayı 176
Sayfalar 425 / 435
Doi Numarası 10.15390/EB.2014.3678.
Makale Linki http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3678
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8
Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik Motivasyon Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması

Paylaş