Yazarlar |
Prof. Dr. Solmaz AYDIN BEYTUR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Sündüs YERDELEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma ile lise öğrencileri için "Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Kars il merkezinde bulunan, Fen ve Anadolu liselerinden rastgele seçilen 472 adet lise 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Ölçme aracının geliştirilmesi süreci, (1) açımlayıcı faktör analizi, (2) açımlayıcı faktör analizinin farklı bir örneklemle tekrarlanması ve (3) doğrulayıcı faktör analizini içerecek şekilde üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, ölçeğin 19 maddeden ve 4 alt boyuttan oluştuğu belirlenmiştir. Bu alt boyutlar, İçsel Motivasyon, Motivasyonsuzluk, Dışsal Motivasyon - Meslek ve Dışsal Motivasyon - Sosyal olarak adlandırılmıştır. Daha sonra ölçme aracının iç tutarlığı Cronbach Alpha ile hesaplanmış ve bu veri setinden elde edilen sonuçların oldukça yüksek güvenirliğe sahip olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | EĞİTİM VE BİLİM |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2014 |
Cilt No | 39 |
Sayı | 176 |
Sayfalar | 425 / 435 |
Doi Numarası | 10.15390/EB.2014.3678. |
Makale Linki | http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3678 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 9 |