img
Öğretmen Adaylarının Biyoloji Kavramına Yöneliğk Metaforik Algıları   
Yazarlar
Prof. Dr. Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI Prof. Dr. Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Solmaz AYDIN BEYTUR Prof. Dr. Solmaz AYDIN BEYTUR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının biyoloji kavramına yönelik sahip oldukları metaforik algılarının ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu, Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ile Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 65 öğretmen adayından oluşmaktadır. Bu örneklem grubu 35 Fen Bilgisi ve 30 Sınıf Öğretmeni adayını içermektedir. Araştırmanın verileri, nitel araştırma yöntemi ile elde edilmiştir. Çalışmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Her öğretmen adayının "Biyoloji................ gibidir; çünkü.............." cümlesini tamamlamasıyla veriler elde edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmen adayları biyoloji kavramıyla ilgili olarak geçerli 39 farklı metafor üretmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından dört kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler ve öğretmen adaylarının ürettiği metaforların frekansları; biyolojinin içeriği (15), biyolojinin işlevi (23), biyolojinin duyuşsal özellikleri (5), biyolojinin bilişsel özellikleri (5) şeklindedir. Ayrıca her iki anabilim dalındaki öğretmen adaylarının altı tane ortak metafor ürettiği tespit edilmiştir. Bu metaforlar: Canlı, çevre, dünya, hayat, hücre ve okyanus metaforlarından oluşmaktadır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM, ASOS İNDEKS, TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ İNDEKSİ
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 10
Sayı 21
Sayfalar 208 / 223
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 17

Paylaş