img
Çoklu Zeka Kuramına Dayalı İşlenen Protein Sentezi Konusunun Öğrencilerin Bilgilerindeki Kalıcılığına Etkisi   
Yazarlar
İsmet Hasenekoğlu
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Türkiye
 Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, biyoloji dersindeki protein sentezi konusu Çoklu Zeka Kuramı’na dayalı olarak planlanan öğretim etkinlikleriyle öğrencilere sunulmuştur. Bu kuramın, öğrencilerin protein sentezi konusundaki bilgilerinin kalıcılığına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, 2007–2008 öğretim yılının bahar döneminde Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilimdalı ikinci sınıf öğrencileri ile 3 hafta süresince yürütülmüştür. Araştırmada, grupların yansız olarak belirlenmesi esasına dayanan yarı-deneysel (quasi-experimental) yöntem kapsamında eşitlenmemiş kontrol gruplu öntest-sontest modeli (nonequivalent groups pretest-posttest) kullanılmıştır. Fen Bilgisi öğretmenliği anabilimdalı ikinci sınıflardan iki sube yansız olarak belirlenmiştir. Kontrol grubunda dersler geleneksel yaklaşıma dayalı işlenirken deney grubunda Çoklu Zeka Kuramına dayalı hazırlanmış ders planları ile işlenmistir. Veri toplama aracı olarak, öğrencilere araştırmacı tarafından hazırlanan Alpha güvenirlik katsayısı 0,8 çıkan protein sentezi başarı testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler t testi ve Anova testi ile SPSS 12.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuçta Çoklu Zekâ Kuramına dayalı öğretim, Geleneksel Yaklasıma dayalı öğretime göre öğrencilerin potein sentezi konusundaki kalıcılık düzeylerini arttırmada daha etkili olmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TUBİTAK - ULAKBİM, EBSCOhost, The Directory of Open Access Journals - DOAJ, Türk Eğitim İndeksi, Akademia Sosyal Bilimler Indeksi (ASOS Index)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2009
Cilt No 10
Sayı 3
Sayfalar 49 / 59
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş