img
Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Metaforik Algıları   
Yazarlar
GÜRBÜZOĞLU YALMANCI SİBEL
AYDIN SOLMAZ
Özet
Çalışmada, öğretmen adaylarının kopya çekme kavramına yönelik sahip oldukları metaforik algılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ile Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 68 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi içerisinde yer alan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Veriler her öğretmen adayının "Kopya çekmek................ gibidir; çünkü.............." cümlesini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Öğretmen adayları "kopya çekmek" kavramıyla ilgili olarak 45 farklı metafor üretmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından dört kavramsal kategori altında toplanmıştır. Ayrıca her iki anabilim dalındaki öğretmen adaylarının dört tane ortak metafor ürettiği tespit edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM, TÜBİTAK, DOAJ, ARASTIRMAX, TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ, SBVT, TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ, ASOS, PEGEM.NET EĞİTİMBİLİMLERİ İNDEKSİ
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2014
Cilt No 16
Sayı 1
Sayfalar 316 / 332
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş