Yazarlar |
GÜRBÜZOĞLU YALMANCI SİBEL
|
AYDIN SOLMAZ
|
Özet |
Çalışmada, öğretmen adaylarının kopya çekme kavramına yönelik sahip oldukları metaforik algılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ile Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 68 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi içerisinde yer alan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Veriler her öğretmen adayının "Kopya çekmek................ gibidir; çünkü.............." cümlesini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Öğretmen adayları "kopya çekmek" kavramıyla ilgili olarak 45 farklı metafor üretmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından dört kavramsal kategori altında toplanmıştır. Ayrıca her iki anabilim dalındaki öğretmen adaylarının dört tane ortak metafor ürettiği tespit edilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ |
Dergi Tarandığı Indeksler | ULAKBİM, TÜBİTAK, DOAJ, ARASTIRMAX, TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ, SBVT, TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ, ASOS, PEGEM.NET EĞİTİMBİLİMLERİ İNDEKSİ |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2014 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 316 / 332 |