img
KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK DURUMLARININ ENSTRÜMAN SEÇİMİ VE BAŞARI DÜZEYİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ   
Yazarlar
Doç. Dr. Sibel POLAT Doç. Dr. Sibel POLAT
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Koray İlgar
Türkiye
Nargiz İmrani Öztürk
Türkiye
Özet
Konservatuvarlarda öğrencilerin başarı düzeylerinin arttırılması vehedefe uygun mezun edilebilmesinde enstrüman kalitesi önemlidir.Çalışmanın amacı, konservatuarda eğitim alan öğrencilerin ekonomikdurumlarının enstrüman seçimleri ile başarı düzeyleri üzerindeetkisinin olup olmadığı konusundaki görüşlerinin belirlenmesidir.Araştırma, Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve öğrencileriylesınırlıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojideseni kullanılmış ve verilerin toplanması amacıyla Kafkas ÜniversitesiDevlet Konservatuvarı öğrencileri ile odak grup görüşmesi yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimselanaliz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, Kafkas Üniversitesi DevletKonservatuvarı öğrencilerinin çoğunluğunun yaşadıkları ekonomikzorluklar nedeniyle kaliteli enstrümanlara sahip olamadıkları ya daidare etmek, yetinmek zorunda kaldıkları vasat enstrümanların, etkinverimli bireysel icra çalışması yapmalarına yönelik isteklerini,gayretlerini, odaklarını ve şevklerini kırmakta olduğu sonucunaulaşılmıştır. Öğrencilerin bu türden çeşitli sıkıntılara maruzkalmalarının konservatuvardaki eğitim süreçleri doğrultusundaki uyumve başarı seviyelerinin dramatik bir biçimde düşmesine neden olduğu,söz konusu öğrencilerin mevcut ekonomik düzeylerinin, onlarınenstrüman seçimleri ile icra performanslarına yönelik olarak doğrudanbelirleyici ve olumsuz bir etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Bubağlamda, bireyler arasındaki fırsat eşitsizliğinin giderilmesinde vebireylere devlet tarafından mali bütçe ayrılarak, sanat kredisi adıaltında geri ödemeli şekilde burs verilmesinin hem alana hem deöğrenciye olumlu yönde katkı sağlayacağı ve bireylerin başarılarınıolumsuz yönde etkileyen etmenlerin de ortadan kaldırılması adınafaydalı olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies
Dergi ISSN 1468-3849
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Dergi Grubu Q1
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2019
Cilt No 14
Sayı 4
Sayfalar 1715 / 1735
Doi Numarası 10.29228
Makale Linki http://www.turkishstudies.net/files/turkishstudies/c0899646-e546-44f1-862f-51ea0dc81338.pdf