img
Kimya öğretmen adaylarının laboratuar uygulamaları hakkındaki düşünceleri   
Yazarlar
Nail İlhan
İnönü Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Sibel SADİ YILMAZ Dr. Öğr. Üyesi Sibel SADİ YILMAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Ali Yıldırım
Türkiye
Hülya Bulut
Türkiye
Özet
Fen eğitiminde hedeflenen amaçların öğrencilere kazandırılmasında laboratuar çalışmaları büyük bir öneme sahiptir. Ayrıca, laboratuar çalışmalarında hedeflenen amaçlara ulaşmada ve derslerin planlanmasında öğrencilerin laboratuar uygulamaları hakkındaki görüşlerinin bilinmesi önemlidir. Bu nedenle çalışmanın amacı kimya öğretmen adaylarının yürütülen laboratuar çalışmaları hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesi olmuştur. Çalışmada veriler, nitel ve nicel olarak toplanmıştır. Çalışmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Bölümü Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören toplam 96 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin büyük çoğunluğu (%71,80) laboratuar derslerinin çeşitlerinin ve laboratuarlar için ayrılan zamanın yeterli olduğunu düşünmektedir. Bununla beraber, çok sayıda öğrencinin (%68.80) deneylerin güncel olaylarla ilişkili olması gerektiğini düşünmesi dikkat çekicidir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2009
Cilt No 17
Sayı 1
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49070/626111
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş