Yazarlar |
Nail İlhan
İnönü Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Sibel SADİ YILMAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Ali Yıldırım
Türkiye |
Hülya Bulut
Türkiye |
Özet |
Fen eğitiminde hedeflenen amaçların öğrencilere kazandırılmasında laboratuar çalışmaları büyük bir öneme sahiptir. Ayrıca, laboratuar çalışmalarında hedeflenen amaçlara ulaşmada ve derslerin planlanmasında öğrencilerin laboratuar uygulamaları hakkındaki görüşlerinin bilinmesi önemlidir. Bu nedenle çalışmanın amacı kimya öğretmen adaylarının yürütülen laboratuar çalışmaları hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesi olmuştur. Çalışmada veriler, nitel ve nicel olarak toplanmıştır. Çalışmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Bölümü Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören toplam 96 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin büyük çoğunluğu (%71,80) laboratuar derslerinin çeşitlerinin ve laboratuarlar için ayrılan zamanın yeterli olduğunu düşünmektedir. Bununla beraber, çok sayıda öğrencinin (%68.80) deneylerin güncel olaylarla ilişkili olması gerektiğini düşünmesi dikkat çekicidir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2009 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 1 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49070/626111 |