Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Dikkat eksikliği -/Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB), DSM-IV e göre, dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik kavramları ile tanımlanır (Häcker ve Stapf, 2004). Çocuklukta ve ergenlikte en sık karşılaşılan problemlerden birisidir (Lauth ve Naumann, 2009; Nathrath ve Wölfl, 2006). Bu problem, öğrencilerin okuldaki davranışlarını ve okul başarılarını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu nedenle, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin DEHB ile baş etmede desteğe gereksinimlerinin olduğu bilinmektedir (Altherr, 2006). Çoğu zaman öğretmenler ve ailelerin bu çocukların davranış problemleri karşısında kendilerini çaresiz hissetmeleri, DEHB konusundaki çalışmaların önemini artırmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada, DEHBye ilişkin temel bilgilere, DEHBli öğrencilerin sınıf içi davranış özelliklerine, DEHBnin yaygınlığına ve eşlik eden problemlere, DEHBli çocukların güçlü oldukları yönlere ve gelişimsel risklerinin neler olduğuna ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Ayrıca, DEHBnin sağaltımında uygulanabilecek okul temelli eğitim programlarından söz edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale |
Dergi Adı | Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1305-5429 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |