Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin algıladıkları üst biliş düzeylerini belirlemek ve üst biliş düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelinde yürütülmüş bu araştırmanın örneklemini Kafkas Üniversitesi Eğitim, Veteriner, Fen Edebiyat ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerine devam eden toplam 1745 öğrenci oluşturmuştur. Kayıp veriler elendikten sonra araştırmanın örneklemi toplam 1083 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak sosyo-demografik özelliklerin belirlenmesi amacıyla Kişisel Bilgi Formu ve Üst Biliş-30 Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin üst biliş ölçeğinde en yüksek puanı bilişsel farkındalık alt boyutunda aldıkları görülmüştür. Yine elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin cinsiyetlerine göre üst biliş toplam, bilişsel güven ve düşünce kontrol ihtiyacı boyutlarında kız öğrenciler lehine; öğrenim gördükleri fakültelere göre ise, bilişsel farkındalık boyutunda İktisadi İdari Bilimler fakültesi lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Sınıf düzeylerine göre incelendiğinde ise, üst biliş ölçeğinin, kontrol edilemezlik ve tehlike boyutunda beşinci sınıf ortalamasının, dördüncü, birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerine göre daha düşük olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ulakbim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2011 |
Cilt No | 20 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 145 / 160 |