img
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu nda Çok Yönlü Eğitim Uygulamalarının Etkisi   
Yazarlar
Prof. Dr. Suna KAYMAK ÖZMEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, ebeveyn eğitimi, öğretmen eğitimi ve dikkat eğitimi programlarının, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan bir çocuğun, günlük yaşamdaki problemli davranışları üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışmanın verileri, ebeveyn ve öğretmen değerlendirmeleri aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın başlangıcında, evde ve okulda bir başlangıç düzeyi verisi elde edilmiştir. Başlangıç düzeyi verisinin kararlı olduğu görüldükten sonra, ebeveyn eğitimi, öğretmen eğitimi ve dikkat eğitimi programları art arda uygulanmıştır. Eğitim uygulamaları sırasında sürekli olarak veri toplanmıştır.Araştırmanın sonucunda, DEHB' li çocuğun günlük problemli davranışları hem evde hem de okulda ebeveyn eğitiminin uygulanması ile olumlu yönde değişmeye başlamıştır. Aynı olumlu etki öğretmen eğitimi ve dikkat eğitimi programlarının uygulanması ile devam etmiştir. Olumlu değişimin okulda yine dikkate değer bir etki büyüklüğü ile yedi ay sonra alınan izleme ölçümünde de kaydedildiği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
yönetim,aile eğitimi,dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu,ergenler,çocuklar,müdahale,terapi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim ve Bilim
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2011
Cilt No 36
Sayı 161
Sayfalar 265 / 279
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş