img
Sürrealizm ve Reklamcılıkta Ortak Bir Yöntem Olarak Bilinçaltının Kullanılması   
Yazarlar
Mithat Yılmaz
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye ÖZBEK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Merve Ersan
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye
Özet
1920’li yıllardan itibaren Avrupa’da etkili olmaya başlayan sürrealizm, farklıalanlardan birçok sanatçıyı etkilemiştir. Sürrealist sanatçılar Freud’un psikanaliz yönteminikullanmış, bilinçaltının derinliklerini eserlerine yansıtmaya çalışmışlardır. Bilinçaltınınderinlikleri ve davranışlar üzerindeki etkisi, reklamcılık alanında da üzerinde araştırmalaryapılan ve ciddi çalışmaların yapıldığı bir alan olmuştur. Özellikle tüketicilerin satınalma kararları üzerindeki etkililiği pazarlama ve reklamcılık stratejilerinde etkin birşekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, sanat akımlarından biri olan sürrealizm vereklamcılıkta bir yöntem olarak bilinçaltının kullanılmasını ele almaktır. Bu çalışmada; veritoplama ve kaynak tarama yöntemleri kullanılmıştır..
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
Dergi ISSN 2147-4524
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK/ULAKBİM, EBSCO, DOAJ
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2018
Sayı 46
Sayfalar 377 / 386
Makale Linki https://eds.p.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=dafab9d7-6fff-4e5e-927a-be1d9b699db7%40redis
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş