Yazarlar (3) |
![]() Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
1920’li yıllardan itibaren Avrupa’da etkili olmaya başlayan sürrealizm, farklıalanlardan birçok sanatçıyı etkilemiştir. Sürrealist sanatçılar Freud’un psikanaliz yönteminikullanmış, bilinçaltının derinliklerini eserlerine yansıtmaya çalışmışlardır. Bilinçaltınınderinlikleri ve davranışlar üzerindeki etkisi, reklamcılık alanında da üzerinde araştırmalaryapılan ve ciddi çalışmaların yapıldığı bir alan olmuştur. Özellikle tüketicilerin satınalma kararları üzerindeki etkililiği pazarlama ve reklamcılık stratejilerinde etkin birşekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, sanat akımlarından biri olan sürrealizm vereklamcılıkta bir yöntem olarak bilinçaltının kullanılmasını ele almaktır. Bu çalışmada; veritoplama ve kaynak tarama yöntemleri kullanılmıştır.. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-4524 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜBİTAK/ULAKBİM, EBSCO, DOAJ |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2018 |
Sayı | 46 |
Sayfalar | 377 / 386 |
Makale Linki | https://eds.p.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=dafab9d7-6fff-4e5e-927a-be1d9b699db7%40redis |