Yazarlar (2) |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Kitap kültürel değerinin yanı sıra alınıp satılabilen, maddi bir değeri olan ve maddi değeri olan her ürüngibi reklamı yapılan bir nesnedir. Reklam, bir ürünün satışında ne kadar etkiliyse, ürün sahibi şirketinkendi reklamını yapması açısından da bir o kadar önemlidir. Kurumsallaşmış şirketlerin reklama nekadar önem verdiği bilinmektedir. Penguin Books reklamları bu anlamda tek bir ürüne odaklanmayıpgenel anlamda kitaplarının reklamını yapan ve bu yolla şirketin de reklamını oldukça başarılı birşekilde yansıtan reklamlardır. Türkiye’de ise yayınevleri yakın zamana kadar kurumsallaşmış şirketlerolarak dikkat çekmemekteydi ancak son zamanlarda büyüyerek gelişen ve piyasada söz sahibi olanyayınevleri bulunmaktadır. Yapı Kredi Yayınları ve Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları’nın reklamlarıTürkiye için oldukça önemlidir ve bu alanda reklamcılığın gelişmesi için öncü niteliğindedir. Araştırmakapsamında ele alınan örnekler ödül almış reklamlar olup, göstergebilim açısından incelenerekyorumlanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Sanat ve Tasarım Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-2264 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜBİTAK - ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Sayı | 20 |
Sayfalar | 315 / 335 |
Doi Numarası | 10.18603/sanatvetasarim.370803 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.18603/sanatvetasarim.370803 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |