img
Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme   
Yazarlar
Mithat Yılmaz
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye ÖZBEK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Kitap kültürel değerinin yanı sıra alınıp satılabilen, maddi bir değeri olan ve maddi değeri olan her ürüngibi reklamı yapılan bir nesnedir. Reklam, bir ürünün satışında ne kadar etkiliyse, ürün sahibi şirketinkendi reklamını yapması açısından da bir o kadar önemlidir. Kurumsallaşmış şirketlerin reklama nekadar önem verdiği bilinmektedir. Penguin Books reklamları bu anlamda tek bir ürüne odaklanmayıpgenel anlamda kitaplarının reklamını yapan ve bu yolla şirketin de reklamını oldukça başarılı birşekilde yansıtan reklamlardır. Türkiye’de ise yayınevleri yakın zamana kadar kurumsallaşmış şirketlerolarak dikkat çekmemekteydi ancak son zamanlarda büyüyerek gelişen ve piyasada söz sahibi olanyayınevleri bulunmaktadır. Yapı Kredi Yayınları ve Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları’nın reklamlarıTürkiye için oldukça önemlidir ve bu alanda reklamcılığın gelişmesi için öncü niteliğindedir. Araştırmakapsamında ele alınan örnekler ödül almış reklamlar olup, göstergebilim açısından incelenerekyorumlanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Sanat ve Tasarım Dergisi
Dergi ISSN 1308-2264
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK - ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Sayı 20
Sayfalar 315 / 335
Doi Numarası 10.18603/sanatvetasarim.370803
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.18603/sanatvetasarim.370803