Yazarlar |
Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Okuma bireyin gelişimi üzerinde oldukça etkin rolü olan bir beceridir. Öğretim sürecinde ve mesleki hayatta önemli olan bu becerinin ve beceri ediniminde rol oynayacak olan öğretmen adaylarının bu beceri ile ilgili durumları titizlikle incelenmelidir. Tüm bunlar ışığında çalışmada amaç öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları ile mesleki gelişime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesidir. Çalışmada var olan durum var olduğu şekliyle betimlenmeye çalışılacağından, araştırma tarama modelinde yapılandırılmıştır. Veriler Susar Kırmızı (2012) tarafından geliştirilen “Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği” ve Çetin (2018) tarafından geliştirilen “Mesleki Gelişime Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 öğretim yılında Kafkas Üniversitesi Dede Korkut Eğitim Fakültesi öğretmen adayları ile Pedagojik Formasyon grubu öğrencileri oluşturmuştur. Çalışmanın sonucunda cinsiyet ve program farkları bakımından çeşitli anlamlı farklar olduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-0146 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2022 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1212 / 1219 |
Doi Numarası | 10.7884/teke.5537 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.7884/teke.5537 |