img
EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE FORMASYON GRUBU ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA ALIŞKANLIKLARI İLE MESLEKİ GELİŞİME YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ   
Yazarlar
Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Okuma bireyin gelişimi üzerinde oldukça etkin rolü olan bir beceridir. Öğretim sürecinde ve mesleki hayatta önemli olan bu becerinin ve beceri ediniminde rol oynayacak olan öğretmen adaylarının bu beceri ile ilgili durumları titizlikle incelenmelidir. Tüm bunlar ışığında çalışmada amaç öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları ile mesleki gelişime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesidir. Çalışmada var olan durum var olduğu şekliyle betimlenmeye çalışılacağından, araştırma tarama modelinde yapılandırılmıştır. Veriler Susar Kırmızı (2012) tarafından geliştirilen “Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği” ve Çetin (2018) tarafından geliştirilen “Mesleki Gelişime Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 öğretim yılında Kafkas Üniversitesi Dede Korkut Eğitim Fakültesi öğretmen adayları ile Pedagojik Formasyon grubu öğrencileri oluşturmuştur. Çalışmanın sonucunda cinsiyet ve program farkları bakımından çeşitli anlamlı farklar olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Tutum,okuma alışkanlığı,öğretmen adayı,mesleki gelişim
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
Dergi ISSN 2147-0146
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2022
Cilt No 11
Sayı 3
Sayfalar 1212 / 1219
Doi Numarası 10.7884/teke.5537
Makale Linki http://dx.doi.org/10.7884/teke.5537