img
Predicting Students’xx Self-Efficacy towards Learning Science by Constructivist Learning Environment Perceptions   
Yazarlar
Bircan Dökmecioğlu
Türkiye
Yasemin Taş
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
 Sündüs YERDELEN Sündüs YERDELEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, öğrencilerin yapılandırmacı fen öğrenme ortamı algılarının, fen öğrenmeye yönelik öz-yeterlikleri üzerindeki yordayıcı etkisi araştırılmıştır. Çalışmaya Erzurum'daki 15 devlet okulundan 663 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler 2016-2017 akademik yılının bahar döneminde ölçekler uygulanarak toplanmıştır. Çoklu doğrusal regresyon analizi, algılanan yapılandırmacı fen öğrenme ortamının tüm alt boyutlarının (Dünya’yı öğrenme, bilimi öğrenme, düşüncelerini ifade etmeyi öğrenme, öğrenmeyi öğrenme ve iletişim kurmayı öğrenme) öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik öz-yeterlik inancını istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif olarak yordadığını göstermiştir. Öğrencilerin yapılandırmacı öğrenme ortamı algıları, öz-yeterlik inançlarındaki varyansın %56.5'ini açıklamıştır. Bu bulgulara dayanarak, öğrencilerin kendi öğrenmelerinde aktif rol aldıkları, sınıfta öğrendikleri bilgilerle kendi deneyimlerini ilişkilendirebildikleri, rahatça soru sorma fırsatı buldukları, sınıf içi tartışmalara katıldıkları ve bilgilerini paylaşma şansına sahip oldukları sınıflarda, fen konularını öğrenme ve hatta zor olan fen problemlerini çözme konusunda daha fazla güven geliştirebildikleri söylenebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 309-0682
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2018
Cilt No 12
Sayı 24
Sayfalar 85 / 97
Doi Numarası doi: 10.29329/mjer.2018.147.5