img
OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ: ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI   
Yazarlar
Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma ile ortaokul 5 ve 6. sınıf öğrencileri için “Okumaya YönelikTutum Ölçeği” geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Kars ilmerkezinde bulunan, rastgele seçilen ortaokullarda 5 ve 6. sınıflarda öğrenimgören 370 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçme aracının geliştirilmesi süreci, (1)açımlayıcı faktör analizi ve (2) doğrulayıcı faktör analizini içerecek şekildeiki aşamada gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, ölçeğin 26 maddeve 1 alt boyuttan oluştuğu belirlenmiştir. Bu alt boyut, okuma tutumu olarakadlandırılmıştır. Daha sonra ölçme aracının iç tutarlığı Cronbach Alphaile hesaplanmış ve bu veri setinden elde edilen sonuçların oldukça yüksekgüvenirliğe sahip olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
Cilt No 26
Sayı 1
Sayfalar 67 / 73
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 17

Paylaş