Yazarlar |
Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma ile ortaokul 5 ve 6. sınıf öğrencileri için “Okumaya YönelikTutum Ölçeği” geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Kars ilmerkezinde bulunan, rastgele seçilen ortaokullarda 5 ve 6. sınıflarda öğrenimgören 370 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçme aracının geliştirilmesi süreci, (1)açımlayıcı faktör analizi ve (2) doğrulayıcı faktör analizini içerecek şekildeiki aşamada gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, ölçeğin 26 maddeve 1 alt boyuttan oluştuğu belirlenmiştir. Bu alt boyut, okuma tutumu olarakadlandırılmıştır. Daha sonra ölçme aracının iç tutarlığı Cronbach Alphaile hesaplanmış ve bu veri setinden elde edilen sonuçların oldukça yüksekgüvenirliğe sahip olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Cilt No | 26 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 67 / 73 |