img
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okula Uyum Becerilerine Anne Baba Tutumlarının Etkisi   
Yazarlar
 Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Berrin Akman
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, anne baba tutumlarının okul öncesi dönemdeki çocukların okula uyumbecerileri üzerindeki yordayıcı etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelindeyürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubunu kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilenve bağımsız anaokulları ile ilkokullara bağlı anasınıflarına devam eden 150 çocuk ile buçocukların anne babaları ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Anne babalara ilişkin verileri eldeetmek için “Ebeveyn Tutum Ölçeği” kullanılırken çocuklara ilişkin veriler “Okula Uyum AlgısıBelirleme Anketi” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, anne baba tutumları ile çocukların okulauyumları arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, bututumların çocukların okula uyum becerilerini yordama düzeylerini belirlemek için Basit DoğrusalRegresyon Analiz Tekniği’nden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, anne ve babalarınkoruyucu ve baskıcı-otoriter tutumları arttıkça çocukların okula uyum becerilerinin azaldığı,ancak izin verici ve demokratik tutumları arttıkça çocukların bu becerilerin arttığı belirlenmiştir.Bu tutumlarının çocukların okula uyum becerilerine farklı düzeylerde yordayıcı etkisinin olduğusonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Toplum ve Sosyal Hizmet
Dergi ISSN 2147-3374
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 30
Sayı 1
Sayfalar 19 / 36
Makale Linki https://doi.org/10.33417/tsh.516679
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6

Paylaş