Yazarlar |
Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Berrin Akman
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, anne baba tutumlarının okul öncesi dönemdeki çocukların okula uyumbecerileri üzerindeki yordayıcı etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelindeyürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubunu kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilenve bağımsız anaokulları ile ilkokullara bağlı anasınıflarına devam eden 150 çocuk ile buçocukların anne babaları ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Anne babalara ilişkin verileri eldeetmek için “Ebeveyn Tutum Ölçeği” kullanılırken çocuklara ilişkin veriler “Okula Uyum AlgısıBelirleme Anketi” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, anne baba tutumları ile çocukların okulauyumları arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, bututumların çocukların okula uyum becerilerini yordama düzeylerini belirlemek için Basit DoğrusalRegresyon Analiz Tekniği’nden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, anne ve babalarınkoruyucu ve baskıcı-otoriter tutumları arttıkça çocukların okula uyum becerilerinin azaldığı,ancak izin verici ve demokratik tutumları arttıkça çocukların bu becerilerin arttığı belirlenmiştir.Bu tutumlarının çocukların okula uyum becerilerine farklı düzeylerde yordayıcı etkisinin olduğusonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Toplum ve Sosyal Hizmet |
Dergi ISSN | 2147-3374 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Cilt No | 30 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 19 / 36 |
Makale Linki | https://doi.org/10.33417/tsh.516679 |