img
Annelerin okuma yazmaya hazırlık sürecine ilişkin görüşleri   
Yazarlar
Doç. Dr. Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK Doç. Dr. Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, annelerin okuma yazmaya hazırlık sürecine ilişkin görüşlerininbelirlenmesidir. Nitel desende yürütülen araştırma sürecinde uygulanan Aile Temelli Okuma YazmayaHazırlık Programının öncesinde ve sonrasında aileler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu, Kars ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir ilkokulun anasınıfındaeğitimin gören 25 anne oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmek için yarı yapılandırılmışgörüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada ailelerin okuma yazmaya hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinive uygulamalarını belirlemek için içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular, uygulanan programınınöncesinde ve sonrasında ailelerle yapılan görüşmelerin farklılaştığını, ikinci görüşmelerde ailelerin okumayazmaya hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin ve uygulamalarının olumlu yönde değiştiğini göstermiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
Dergi ISSN 2564-7601
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2019
Cilt No 3
Sayı 1
Sayfalar 98 /
Doi Numarası 10.24130/eccd-jecs.1967201931131
Makale Linki http://journalofomepturkey.org/index.php/eccd/article/view/131
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Annelerin okuma yazmaya hazırlık sürecine ilişkin görüşleri

Paylaş