Yazarlar |
Doç. Dr. Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, annelerin okuma yazmaya hazırlık sürecine ilişkin görüşlerininbelirlenmesidir. Nitel desende yürütülen araştırma sürecinde uygulanan Aile Temelli Okuma YazmayaHazırlık Programının öncesinde ve sonrasında aileler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu, Kars ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir ilkokulun anasınıfındaeğitimin gören 25 anne oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmek için yarı yapılandırılmışgörüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada ailelerin okuma yazmaya hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinive uygulamalarını belirlemek için içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular, uygulanan programınınöncesinde ve sonrasında ailelerle yapılan görüşmelerin farklılaştığını, ikinci görüşmelerde ailelerin okumayazmaya hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin ve uygulamalarının olumlu yönde değiştiğini göstermiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2564-7601 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2019 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 98 / |
Doi Numarası | 10.24130/eccd-jecs.1967201931131 |
Makale Linki | http://journalofomepturkey.org/index.php/eccd/article/view/131 |