Yazarlar |
Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada amaç Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencileri ile Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin ders çalışma yaklaşımlarını tespit etmek ve aralarındaki farkları kıyaslamaktır. Çalışmanın örneklemini 2016-2017 eğitimöğretim yılında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği bölümü ile Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde öğrenim gören son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırma, Türkçe öğretmen adayları ve Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin ders çalışma yaklaşımlarını tespit etmek ve aralarındaki farkları kıyaslanmasına yönelik olarak tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veriler Biggs, Kember ve Leung (2001) tarafından geliştirilen Yılmaz ve Orhan (2011) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Ders Çalışma Yaklaşımları Ölçeği (DÇYÖ)" ile toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre bölüm değişkeni ile ilgili ölçeğin "derin yaklaşım" alt boyutunda anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. "Mezun olunan lise türü" ve "yaş" değişkenleri ile ilgili herhangi anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İTOBİAD |
Dergi ISSN | 2147-1185 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 5 |
Sayfalar | 3316 / 3325 |