img
Okul öncesi öğretmenlerin üniversite deneyimlerinin mesleki yaşantılarına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi   
Yazarlar
Hatice Gözde Ertürk
Aksaray Üniversitesi, Türkiye
 Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Mefharet Veziroğlu Çelik
Bahçeşehir Üniversitesi, Türkiye
Nefise Semra Erkan
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Öğretmenlerin mezun oldukları üniversitede aldıkları eğitimin mesleki yaşamlarına sağladığı katkıların ve eksik kaldıkları konuların belirlenmesi programların yenilenmesi ve geliştirilmesi açısından önemlidir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerin üniversite deneyimlerinin mesleki yaşantılarına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma on okul öncesi öğretmeni ile gerçekleştirilen nitel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan okul öncesi öğretmenlerin lisans eğitimleri boyunca aldıkları çoğu teorik ve pratik bilgiyi meslek yaşantılarına yansıtmada bazı sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları çözmede sırasıyla; basılı yayınlar, internet ve meslektaşlarına başvurdukları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2014
Cilt No 22
Sayı 3
Sayfalar 897 / 908
Makale Linki http://79.123.169.199/ojs/index.php/Kefdergi/about
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 12

Paylaş