Yazarlar |
Hatice Gözde Ertürk
Aksaray Üniversitesi, Türkiye |
Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Mefharet Veziroğlu Çelik
Bahçeşehir Üniversitesi, Türkiye |
Nefise Semra Erkan
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğretmenlerin mezun oldukları üniversitede aldıkları eğitimin mesleki yaşamlarına sağladığı katkıların ve eksik kaldıkları konuların belirlenmesi programların yenilenmesi ve geliştirilmesi açısından önemlidir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerin üniversite deneyimlerinin mesleki yaşantılarına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma on okul öncesi öğretmeni ile gerçekleştirilen nitel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan okul öncesi öğretmenlerin lisans eğitimleri boyunca aldıkları çoğu teorik ve pratik bilgiyi meslek yaşantılarına yansıtmada bazı sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları çözmede sırasıyla; basılı yayınlar, internet ve meslektaşlarına başvurdukları tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2014 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 897 / 908 |
Makale Linki | http://79.123.169.199/ojs/index.php/Kefdergi/about |