img
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müze Eğitimine İlişkin Görüşleri   
Yazarlar
Berrin Akman
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK Doç. Dr. Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Hatice Gözde Ertürk
Aksaray Üniversitesi, Türkiye
Şadiye Can Gül
Pamukkale Üniversitesi, Türkiye
Özet
Okul öncesi öğretmenlerinin müze eğitimine ilişkin algılarının eğitim sürecindeki uygulamaları da etkileyeceği düşünülmektedir. Çocukların müzelerden yararlanmasında etkin rol üstlenen öğretmenlerin bu konudaki bilgilerini, uygulamalarını ve süreçte karşılaştıkları sorunları belirlemek ülkemizde müze eğitiminin hedeflerine ulaşıp ulaşmadığı konusunda önemli ipuçları verecektir. Bu çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin müze eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaçla 41 okul öncesi öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Müze eğitiminin gerekliliğine, müzedeki uygulamalara ve karşılaşılan sorunlara ilişkin veriler toplanmıştır. Veriler, betimsel analiz tekniği ile daha önce belirlenen temalar çerçevesinde düzenlenip yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi öğretmenlerin müze eğitiminin gerekliliğine inanmalarına rağmen müzelerin eğitim ortamı olarak kullanılması potansiyelinden yeteri kadar faydalanamadıkları belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-3416
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2015
Cilt No 28
Sayı 1
Sayfalar 97 / 116
Makale Linki http://dergipark.ulakbim.gov.tr/uefad/about
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8

Paylaş