Yazarlar |
Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Dinleme, dilin dört temel becerisinden biridir. Bu beceri, bireyin sosyal hayatta olduğu kadar eğitim-öğretim süreçlerinde de temel taşlardan biridir. Bu çalışma, 6. sınıf öğrencilerinin bu temel beceri ile ilgili farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Veriler, ùahin ve Aydın (2009) tarafından geliştirilmiş 46 maddeden oluşan Likert tipi "Dinleme Becerisi Farkındalık Anketi" ile toplanmıştır. Çalışmanın evrenini Kars ili merkezinden rastgele yöntemle seçilen 3 ortaokulda 6. sınıfta okuyan 268 öğrenci oluşturmuştur. Elde edilen veriler ışığında; 6. sınıf öğrencilerinin dinleme becerisi farkındalıklarının iyi derecede olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin dinleme becerisi farkındalık düzeylerinin sosyo-ekonomik düzey açısından anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin dinleme becerisi farkındalıklarının yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-5500 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2016 |
Sayfalar | 107 / 115 |
Doi Numarası | 10.9775 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |