Yazarlar |
Tazegül Demir Atalay
Türkiye |
Doç. Dr. Şule FIRAT DURDUKOCA
Türkiye |
Özet |
Özellikle öğrencinin bilgi kaynağı olarak düşünülen öğretmenlerinteknolojiye, pedagojiye ve alan bilgisine hâkim olması, bilgi çağında artıkzaruret haline dönüşmüştür. Bu çalışmanın da amacı bu üç bileşeniprofesyonelce bir araya getiren “teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)”açısından pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına kayıtlı olanöğretmen adaylarının bilgi düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir.AraĢtırma betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılarakyürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Anadolu Bölgesi’ndekibir üniversitenin pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına devameden ve araştırma gönüllü olarak katılmak isteyen 272 öğrenci (n=272)oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgilerformu ve Şahin (2011) tarafından geliştirilen Teknolojik Pedagojik ve AlanBilgisi (TPAB) Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda,katılımcı öğrencilerin; TPAB düzeylerinin genel olarak düşük olduğu,öğrencilerin cinsiyetlerine ve öğrenim gördükleri bölümlerine göre TPABdüzeyleri puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkbulunmazken, kendilerine ait bilgisayarlarının olup olmama durumlarına,internete kolay erişim sağlama imkânlarının olup olmama durumuna,bilgisayar kullanım durumlarına ve mezun oldukları lise türüne göre anlamlıbir fark olduğu tespit edilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-0146 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2018 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1253 / 1275 |
Doi Numarası | 10.7884/teke.4173 |