Yazarlar |
Şule FIRAT DURDUKOCA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretme-öğrenme sürecinde kullanmak üzere öğretim tekniklerinin seçimine yönelikyeterlik algılarını belirlemek ve öğretim tekniklerini uygulama durumlarına yönelikgörüşlerini almaktır. Araştırma bir karma yöntem çalışması olup, çeşitleme (üçgenleme) deseni kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın nicel verileri, Fırat-Durdukoca,Yardımcıel, Beşeren ve Özbek (2017) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adaylarının Öğretim Tekniklerini Seçme Yeterliklerine İlişkin Algı Ölçeği” kullanılarak; nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin; sosyal bilgiler dersi öğretim uygulamaları içinöğretim tekniklerinin seçimine yönelik yeterlik algılarının yüksek düzeyde olduğu,derslerinde sıklıkla öğretmen merkezli öğretim tekniklerini kullanmayı tercih ettikleri, öğretim strateji, yöntem ve teknik kavramlarına yönelik kavram kargaşası içindeoldukları tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin; öğretim tekniklerininseçiminde öğretmen kılavuz kitaplarının kendilerini sınırlandırdığını, sosyal bilgilerdersinde kullanmak üzere etkili öğretim tekniklerinin seçimine yönelik mesleki gelişim ihtiyacı duymadıklarını ifade ettikleri sonuçlarına da ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-370X |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2018 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 211 / 242 |