Yazarlar |
Şule FIRAT DURDUKOCA
Türkiye |
İlhami Ege
Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği lisans öğretim programında yer verilen alan ve alan eğitimi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ders içeriklerini sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 4. sınıflarında öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma, betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın verileri görüşme yöntemi ile toplanmış, görüşme türlerinden standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yaklaşımı tercih edilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın kodlama güvenirliği %93 olarak tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, genel olarak öğretmen adaylarının; sınıf öğretmenliği lisans öğretim programında yer verilen alan ve alan eğitimi derslerinin içeriğinin sınıf öğretmeninin sahip olması gereken bilişsel donanım için yeterli olmadığı, meslek bilgisi derslerinin içeriğinin sınıf öğretmeninin pratikte karşılaştığı eğitsel problemlerin çözümünde yeterli olmadığı, derslerin teorik-uygulama ağırlıklarının yeterli olmadığı, ders içeriklerinin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine katkı sağlamadığı yönünde olumsuz görüşe sahip oldukları belirlenirken genel kültür derslerinin içeriğinin sınıf öğretmeninin iletişim becerilerinin gelişimine katkı sağladığı yönünde olumlu görüş beyan ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının ders içeriklerine yönelik olumsuz yöndeki değerlendirmelerinin, "alan ve alan eğitimi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür derslerinin uygulama boyutlarının yetersizliği ve bu dersleri yürüten öğretim elemanlarının nitelik ve nicelik açısından yetersizliği" görüşlerinde toplandığı tespit edilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Turkish Studies |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2016 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1131 / 1148 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.9264 |
Makale Linki | http://www.turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=9264 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |