img
Sınıf öğretmenliği lisans öğretim programının aday öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirilmesi.   
Yazarlar
Doç. Dr. Şule FIRAT DURDUKOCA Doç. Dr. Şule FIRAT DURDUKOCA
Türkiye
İlhami Ege
Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği lisans öğretim programında yer verilen alan ve alan eğitimi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ders içeriklerini sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 4. sınıflarında öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma, betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın verileri görüşme yöntemi ile toplanmış, görüşme türlerinden standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yaklaşımı tercih edilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın kodlama güvenirliği %93 olarak tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, genel olarak öğretmen adaylarının; sınıf öğretmenliği lisans öğretim programında yer verilen alan ve alan eğitimi derslerinin içeriğinin sınıf öğretmeninin sahip olması gereken bilişsel donanım için yeterli olmadığı, meslek bilgisi derslerinin içeriğinin sınıf öğretmeninin pratikte karşılaştığı eğitsel problemlerin çözümünde yeterli olmadığı, derslerin teorik-uygulama ağırlıklarının yeterli olmadığı, ders içeriklerinin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine katkı sağlamadığı yönünde olumsuz görüşe sahip oldukları belirlenirken genel kültür derslerinin içeriğinin sınıf öğretmeninin iletişim becerilerinin gelişimine katkı sağladığı yönünde olumlu görüş beyan ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının ders içeriklerine yönelik olumsuz yöndeki değerlendirmelerinin, "alan ve alan eğitimi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür derslerinin uygulama boyutlarının yetersizliği ve bu dersleri yürüten öğretim elemanlarının nitelik ve nicelik açısından yetersizliği" görüşlerinde toplandığı tespit edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Turkish Studies
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2016
Cilt No 11
Sayı 3
Sayfalar 1131 / 1148
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.9264
Makale Linki http://www.turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=9264