img
Öğrencilerde Matematik Korkusu İle İlgili İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Şükrü İLGÜN Doç. Dr. Şükrü İLGÜN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Esra Altıntaş
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Türkiye
Hilal Taşgın
Türkiye
Özet
Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının, öğrencilerdeki matematik korkusu ile ilgili görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Mevcut araştırma, öğrencilerdeki matematik korkusuna neden olabilecek faktörlerin, matematik korkusunu yenmek için ne gibi önlemler alınabileceğinin ve öğretmen, sınıf, çevre ve aile gibi unsurların matematik korkusu üzerindeki etkililiğinin sorgulanarak uygun önlemlerin alınabilmesi adına, eğitimcilere yol gösterecek olması bakımından önem taşımaktadır. Bu doğrultuda çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 Eğitim öğretim yılında Kafkas Üniversitesi Dede Korkut Eğitim Fakültesinde 4.sınıfta öğrenim gören 30 matematik öğretmeni adayından oluşmaktadır. Mevcut araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanmış, 5 sorudan oluşan bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda matematik öğretmeni adaylarının çoğunluğu öğrencilerde var olan matematik korkusunun matematiğin kendi yapısından kaynaklı olduğunu, matematik korkusuna neden olan öğretmen tutum ve davranışlarının “üslup” olduğunu, matematik korkusuna neden olan aile tutum ve davranışlarının “baskıcı” davranış olduğunu, sınıf ortamı ve çevreden kaynaklı matematik korkusu nedenlerinin çevre başarısı kapsamında “matematikte başarı” sağlanması olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca matematik korkusunu yenmek için öneri olarak da öğretmen adaylarının çoğunluğu öğretmenden kaynaklı “kullanılan yöntemler” cevabını vermişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1309-8918
Dergi Tarandığı Indeksler ESJI, ASOS, TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2022
Cilt No 10
Sayı 2
Doi Numarası 10.52826/mcbuefd.1190720