Yazarlar |
Esra Altıntaş
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Şükrü İLGÜN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Zehra Daştan
Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, matematik dersi 7.sınıf sayılar ve işlemler öğrenme alanından seçilmiş kazanımlarauygun soruların hatalı çözümlerinin, 7.sınıf öğrencileri tarafından fark edilip edilmediğini incelemek, cinsiyetebağlı olarak anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini ve akademik başarı durumunun da bu farkındalığı nekadar etkilediğinin saptanmasıdır. Öğrencilere “hatalı çözümleriyle verilmiş soruları” içeren hata temelliaktivite testi uygulanarak, hatalı algılamaları saptanmış ve nedenleri tartışılmıştır. Bu araştırmanın, açık uçlusoruların hatalı çözümlerinin öğrenciler tarafından fark edilip edilmediği konusunda bir araştırmayarastlanmadığı ve hata temelli yapılan çalışmaların oldukça yeni olması sebebiyle alan yazına katkı sağlayacağıdüşünülmektedir. Hatalı çözümleri ile birlikte verilen açık uçlu sorularda öğrencilerin; hatayı fark edebilme,çözümü kontrol edebilme gibi yetkinliklerini, öğrencilerin, hem çözümü hem de soru kökünü irdeleyebilmebecerilerini belirlememize fırsat vermesi, öğrencilerin çözümü yapılmış açık uçlu soruları yeniden çözmeyi miyoksa çözümü sadece kontrol mü ettiklerini inceleme olanağı sağlaması ve işlenmiş konuların öğrencilertarafından anlaşılıp anlaşılmadığını ortaya koyması ve bu konuda da öğretmenlere yol göstermesi bakımındanmevcut araştırmanın önem taşıdığı düşünülmektedir. Araştırma 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Kars ilmerkezindeki bir ortaokulda öğrenim görmekte olan kırk 7.sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Betimselanaliz yöntemi kullanılmış olup, veri toplama aracı olarak, 7.sınıf sayılar ve işlemler öğrenme alanıkazanımlarından uygulama öğretmeninin görüşleri doğrultusunda seçilmiş kazanımlara uygun soruların hatalıçözümlerini içeren 6 sorudan oluşan bir Hata Temelli Aktiviteler testi kullanılmıştır. Sonuçta da, öğrencilerinhatalı çözümleri genel olarak fark edemedikleri, çalışma grubundaki kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlıbir fark olmadığı ve akademik başarı ile hata temelli aktivite testi puanları arasında olumlu bir ilişki olduğutespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies-Educational Sciences |
Dergi ISSN | 2667-5609 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |